2021 KPSS Türkçe Paragraf Bilgisi Testi Çöz-1

0 45

2021 KPSS Türkçe Paragraf Bilgisi Testi Çöz-1. Paragraf Bilgisi Testi KPSS, Paragraf Bilgisi Testi KPSS Çıkmış Sorular, Paragraf Bilgisi Testi Çöz, KPSS Paragraf Bilgisi Testi PDF. Türkçe Paragraf Bilgisi Testi

KPSS Türkçe Paragraf Bilgisi Testi Çöz

ÖSYM sınav formatına uygun olarak uzman ekibimiz tarafından hazırlanan 2021 KPSS Türkçe Paragraf Bilgisi Testi Çöz deneme sınavı toplam 20 sorudan oluşmaktadır. Sınav için tahmini süre 20 dakikadır. KPSS Sözcük Yapısı Deneme Sınavı sonunda doğru ve yanlışlarınız görebilir, başarınızı ölçebilirsiniz.

KPSS PUAN HESAPLAMA

Konu ve KategoriSoru SayısıSüre
KPSS Türkçe Test Çöz20 soru20 dakika
Tüm KPSS Türkçe Testleri ÇözOnline Test Çöz SayfasıKPSS Çıkmış Sorular

KPSS Türkçe Paragraf Bilgisi Test Çöz - 1

Tebrikler - KPSS Türkçe Paragraf Bilgisi Test Çöz - 1 adlı sınavı başarıyla tamamladınız.Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1
Ben çok küçükken, yani çocukların itfaiyeci ya da pilot olmak istedikleri dönemde, büyü­yünce bir şey icat etmek, ya da bir şey keş­fetmek isterdim. Bu nedenle de idealim, bir makine icat edebilmek için makine mühen­disi ya da bir ilaç keşfedebilmek için biyolog falan olmaktı. Sanıyorum, bu isteğimin arka planında, insanlığa hizmet ederek tarihe geçmek arzusu vardı. Bunu, biraz bilinçle­nince daha iyi anladım. Bu paragrafta kendinden söz eden kişi için aşağıdaki niteliklerden hangisi en uy­gun düşer? 
A
Düş kırıklığına uğrayan
B
Bilgi edinmekle övünen
C
Bilme önemli hizmetleri olan
D
Güçlü bir belleğe sahip olan
E
Mesleğinde ünlü biri olmayı düşleyen
1 numaralı soru için açıklama 
"Mesleğinde ünlü biri olmayı düşleyen" en uygundur.
Soru 2
(I) Çocukluğum Toroslardaki yaylalarda geçti. (II) Yayla hayatının kendine özgü, güzel yanları olduğu kadar sıkıntılı yönleri de vardır. (III) Sanıyorum bu yüzden suyu da ağacı da suyla ve ağaçla haşır neşir olmayı da çok severim. (IV) İsveç’e her gidişimde bu kadar mutlu olmam da belki bundan. (V) Çünkü İsveç gerçekten suyu da ağacı da bol bir ülke.Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisi anlatımın akışını bozmaktadır?
A
I
B
II
C
III
D
IV
E
V
2 numaralı soru için açıklama 
I. cümle ile III. cümle arasında bağlantı, gerekçe bildiren bağlantı ögesiyle sağlanmıştır. III. cümle ile IV. cümle arasında bağlantı işaret zamiri ile sağlanmış. IV. ve V. cümle arasında bağlantı gerekçeli bağlaçla (çünkü) sağlanmıştır. I. ve II. cümle arasında ne biçimce ne de anlamca bir bağlantı vardır. Cevap (B) seçeneğidir.
Soru 3
(I) Anılar yaşandıktan sora yazılır. (II) Günlüklerse yaşanırken oluşturulur. (III) Kimi günlükler içe dönük bir nitelik taşır. (IV) Anılarla günlükler arasındaki en önemli ayrım budur. (V) Bu bakımdan günlükler anılara göre daha inandırıcıdır.Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır?
A
I
B
II
C
III
D
IV
E
V
3 numaralı soru için açıklama 
I ve II. cümle arasında karşılaştırma yapılarak bağlantı kurulmuş. IV. cümledeki işaret zamiri “budur“la I ve II. cümle arasında bağlantı sağlanmış. IV. cümle ile V. cümle arasında işaret sıfatı “bu” ile anlam bağlantısı kurulmuş. III. cümle ile diğer cümleler arasında bir bağlantı yok. Cevap (C) seçeneğidir.
Soru 4
(I) “Bir şiiri ilk okuyuşta anlıyorsanız o, şiir değildir.” der İlhan Berk. (II) Burada söylenmek istenen, şiirin anlamsız olduğu değil, şiirdeki imgenin ve anlamın yalnızca aklımızla kavradığımız anlamı aştığı ve bu anlama ulaşabilmek için aklımız kadar sezgilerimizi de kullanmamız gerektiğidir. (III) Bir örnek vermek gerekirse “Yalnızlığı soruyorlar, yalnızlık bir ovanın düz oluşu gibi bir şey.” dizesiyle yalnızlığı imgeleyen Cemal Süreya’yı yalnızca akılla kavramak isteyen okur şöyle diyebilir: “Yalnızlık boşluk gibi bir şey, bomboş bir yer yani!” (IV) Oysa bu dizenin imgelediği şey “bomboş” yalnızlık değil, düzlüktür; tekdüzelik ve yavanlıktır. (V) Dahası, bu dizenin neyi imgelediğini sözcüklerle anlatmaya çalışmamız, anlamsız değilse de kesinlikle yetersiz kalmaya mahkûmdur. Şiir ve imge ilişkisinin anlatıldığı bu parçadaki numaralanmış cümlelerle ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır?
A
I. cümlede, bir şaire ait düşünceye yer verilmiştir.
B
II. cümlede, daha önce ifade edilen bir yargının açıklaması yapılmıştır.
C
III. cümlede, şiirdeki anlam örgüsünün dayanakları belirlenmiştir.
D
IV. cümlede, anlamla ilgili bir yanılgı düzeltilmiştir.
E
V. cümlede, imgenin şiirdeki etkisine dair bir yargı ortaya konmuştur.
4 numaralı soru için açıklama 
"III. cümlede, şiirdeki anlam örgüsünün dayanakları belirlenmiştir." ifadesi yanlıştır.
Soru 5
Yazarın bir toplumsal benliği, bir de meydana getirdiği metin vardır. Onun oluşturduğu bu metin dilsel olarak kapandı mı artık bir eserdir, sonuçlanmış bir nesnedir. Ama aynı zamanda bu metin bir üretim kaynağıdır, okurla buluştuğu zaman. Bu üretim kaynağının içinde sürekli yazarın yaratıcı benliğini görürüm, anlatıcı olarak vardır o benim için artık. O anlatıcıyı, yazar veya herhangi bir üçüncü kişi gibi algılayabilirim. Buradaki ben diye konuşan kişi beni yazara gönderebildiği gibi, göndermeyebilir de. Okur olarak metindeki ben ile aramdaki ilişkiyi ortaya koyuyorum, bunun yorumunu yapıyorum, katmanlarını saptıyorum. Belli bir ana dek hep metnin içinde kalıyorum ama gerektiğinde metin dışına da çıkıp yazarın metin dışı ideolojisini de bir inceleme nesnesi olarak alabilirim. Bu parçadan aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?
A
Yazarla yarattığı ürün arasında her zaman bir yaşanmışlık ilişkisi vardır.
B
Edebî eserler dilsel olarak tamamlanmış olsa da her okunuşta yeniden oluşturulur.
C
Okuyucu veya eleştirmen öncelikle eserin içeriğiyle ilgilenmelidir.
D
Eleştirmenler yazarın yaşantısını değil, onun yaratıcılığını değerlendirmelidir.
E
Bir edebî eserin anlaşılabilmesi için gerektiğinde yazarın düşünce yapısı da sorgulanır.
5 numaralı soru için açıklama 
"Yazarla yarattığı ürün arasında her zaman bir yaşanmışlık ilişkisi vardır." ifadesine ulaşılamaz.
Soru 6
Günümüzde bilim ve teknoloji alanındaki yenilikler sona ermiş değildir. Bu yenileşme çok hızlı artmıştır ve insanlar günden güne yenilikleri takip etmenin boşuna bir çaba olduğunu düşünmeye başlamışlardır. Bilimsel-teknolojik devrimden önce sanayi, geleneksel yaşama biçimlerinin yerine endüstri toplumunun şartlarını getirmek gibi bir hedef sahibiydi. Fakat bugün herhangi bir teknolojik araç veya fabrika 5-6 yılda modası geçmiş hâle gelebilmektedir. Bu değişme de bilimsel ve teknolojik alanda insan bilgisinin sürekli ve hızlı biçimde artmasıyla sağlanmaktadır. Bu bakımdan araştırma, laboratuvar çalışması, teorik hazırlıklar birinci sırada öneme sahip olmuştur. Ne var ki araştırmacılık düzeyindeki teorik çalışmalar, bilimsel-teknolojik bilgi piramidinin en üst katını oluşturur. Uygulamanın yerine getirilmesi, uygulamaya konmuş aygıtlar kompleksinin çalıştırılması ve korunması ise ayrı ayrı bilimsel ve teknolojik çalışma alanlarıdır. Bu parçada bilim ve teknolojinin aşağıdaki özelliklerinden hangisine değinilmemiştir?
A
Hızlı bir biçimde aşama kaydettiğine
B
Bazı olumsuz sonuçlar doğurduğuna
C
Geleneksel düşünce tarafından tepki gördüğüne
D
Bilgi artışıyla paralellik gösterdiğine
E
Yenileşmeyi de beraberinde getirdiğine
6 numaralı soru için açıklama 
"Geleneksel düşünce tarafından tepki gördüğüne" değinilmemiştir.
Soru 7
(I) Sanat ve edebiyat kültürü ve buna bağlı olarak medeniyet şuuru Tanpınar kadar geniş olan, çok az sanat adamımız vardır. (II) Nitekim yazar, çeşitli vesilelerle söylediği “devam ederek değişmek, değişerek devam etmek” ilkesini benimsemiş ve medeniyet kriziyle başlayan yeni edebiyat hareketinin öne çıkardığı yeni değer hükümlerini, geçmişle bağlantı kurarak açıklamaya çalışmıştır. (III) Bu arada bazı kültürel motiflerin de bu devamlılığı sağladığını tespit etmiştir. (IV) Eserlerini Batılı gibi ele alan ve bir kimlik bunalımına yol açan kültür çevreleri karşısında yazar çoğu zaman bağımsız kalmayı başarır. (V) Böylece, medeniyet şuurunun gereklerine uyarak, üzerinde durduğu “devam” fikriyle de hem geleneğin gücünü hem de sanat ve kültürün onsuz değer ifade edemeyeceğini büyük bir açıklıkla ortaya koyar. (VI) O yüzden de gelenekten söz edildiği ve ondan faydalanmanın tartışıldığı bir dönemde yeniden okunması anlamlıdır.Bu parçadan hareketle Tanpınar ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A
Millî bilinçten uzaklaşan kültür çevreleriyle ortak hareket etmemiştir.
B
Edebiyat alanındaki yenilikleri geçmişle ilişkilendirerek değerlendirmiştir.
C
Sanat ve kültürün gelenekten kopmaması gerektiği düşüncesini savunur.
D
Türk edebiyatının Batılı ölçütlere göre incelenmesinde öncülük etmiştir.
E
Sanatın gelenekle ilişkisi konusundaki düşünceleri geçerliliğini korumaktadır.
7 numaralı soru için açıklama 
"Türk edebiyatının Batılı ölçütlere göre incelenmesinde öncülük etmiştir." söylenemez.
Soru 8
Yazdıklarımın herkesçe okunmasını istiyorum. Beni okuyanların, kitaplarımda kendinden bir parça bulabilmesini, yüreğine seslenen bir şeyler yakalayabilmesini istiyorum. Çünkü önemli olan, okurun, kitapla ve yazarla sıcak bir bağ kurabilmesidir. Bu nedenle olabildiğince duru bir dil, yalın bir anlatım yeğliyorum. Kimi zaman kısa cümlelerim yadırganıyor; ama ben bunu bilinçli olarak yapıyorum. ___________ ; ancak benim seçimim yalınlıktan yana. Bu sadelik içinde okurun yüreğine ve beynine ulaşabiliyorsam ne mutlu bana. Bu parçada boş bırakılan yere, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir?
A
Ben de bilirim yarım sayfa süren tümceler kurmayı, süslü ve ağdalı bir dil kullanmayı
B
Zaten her konu kendi biçim ve biçemini birlikte getiriyor
C
Ben, sanat yapmak adına anlaşılmaz olmayı seçenlerden değilim
D
Her yazarın anlatımını renklendiren ilginç söz buluşlarından yararlanırım
E
Yazarken, sözcükleri seçmede ince eleyip sık dokuyorum
8 numaralı soru için açıklama 
"Ben de bilirim yarım sayfa süren tümceler kurmayı, süslü ve ağdalı bir dil kullanmayı" getirilmelidir.
Soru 9
(I) Son zamanlarda yayımlanan birtakım değerlendirmelerde, Türk edebiyatında kadın yazarların azlığından söz ediliyor ve onlar, aşk gibi “hafif konulan ele aldıkları için eleştiriliyor. (II) Sanki Türk kadını toplum yaşamına yüzyıllar önce katılmış! (III) Onca zaman bomboş oturmuş! (IV) Sanki okuma-yazma öğrenmesine bile izin verileli yalnızca seksen yıl olmamış gibi... (V) Sanki dünya edebiyat tarihinde en vazgeçilmez konuların başında aşk gelmiyormuş gibi... (VI) Atlı arabalarla gezen kadınların yazdığı romanlar uzay çağında yaşayanları etkiliyor, duygulandırıyorsa onlar, insanlığın en temel, en değişmez, en can alıcı temasını yani aşkı işlemeyi başarmışlardır. Bu parçanın I. cümlesinde belirtilenlerle ilgili olarak daha sonraki cümlelerde söylenenlerin tümü aşağıdakilerden hangisiyle nitelendirilebilir? 
A
Karşı çıkan
B
Bir sonuca varmayan
C
Destekleyen
D
Olumlu ve olumsuz yönlerini belirten
E
Nesnel bakış açısıyla yaklaşan
9 numaralı soru için açıklama 
"Karşı çıkan" ile nitelendirilebilir.
Soru 10
Benim önceki şiirlerimde gerçekleştirdiklerim, çok kolay göze çarpan şeyler değildi. Nereye kadar? Son kitabıma kadar. Genellikle şairler, yaşlanmaya başlayınca geçmişte yazdıklarına daha sıkı bağlanıyorlar, daha tutucu oluyorlar. Şiirlerinde değişiklik yapmamayı yeğliyorlar. İşte bu son kitabımda ben öyle yapmadım, bugüne dek yaptıklarımdan farklı bir şey denedim. Bu kitap, şiiri büyük ölçüde dilin olanaklarıyla, yalnızca dilin içinde kalarak denemek gibi bir yaklaşımla yazıldı. Bence bu önemli bir şeydi, ama ayırdına varılamadı. Bu sözleri söyleyen şair aşağıdakilerin hangisinden yakınmaktadır? 
A
Son şiirlerini yazarken izlediği yolun fark edilmeyişinden
B
İlk dönem şiirlerindeki başarısının kabul edilmemesinden
C
Son yapıtında kolay anlaşılır şiirler yazmasının eleştirilmesinden
D
Şiire getirdiği yeniliklerin önemsenmemesinden
E
Şiirinde sık sık yaptığı değişiklikler nedeniyle okuyucularını yitirmesinden
10 numaralı soru için açıklama 
"Son şiirlerini yazarken izlediği yolun fark edilmeyişinden" yakınılmaktadır.
Soru 11
Bu resim sergisini gezerken gördüğüm her tablodan anlatılmaz bir tat aldım. Bir şiir okuyan, bir ezgi dinleyen insan neler duyar, neler düşünürse ben de onları duydum, onları düşündüm. Tabloların bazılarında biçimle renkler arasında uyum, bazılarında da daha nice yıllar sürecek olan bir çekişme var. Ben bu tür tablolarda biçimin her zaman için önde olması gerektiğini düşünüyorum. Rengin en baştan çıkarıcı, en güzel kullanılmış olduğu bir tabloda bile... Bu parçaya göre, sergideki resimleri gören kişinin düşünceleriyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez? 
A
Renklerle, istenenin gereği gibi anlatılamadığına inanmaktadır.
B
Resimlerin kişide estetik hazlar uyandırdığını düşünmektedir.
C
Renklerden çok biçime önem verdiğini belirtmektedir.
D
Çeşitli sanat dallarının kişide benzer etkiler yarattığına inanmaktadır.
E
Tabloların farklı nitelikler taşıdığını düşünmektedir.
11 numaralı soru için açıklama 
"Renklerle, istenenin gereği gibi anlatılamadığına inanmaktadır." söylenemez.
Soru 12
Okunacak o kadar çok şey, görülecek o kadar çok yer var ki çalışırken, onlara ayırmam gereken zamanı kullanarak kendime haksızlık ediyormuşum gibi geliyor. Çünkü genel yayın yönetmenliği, bir sürü ayrıntı demek. Çalışanların sorunlarıyla ilgilenmek demek. “Bana ne!” diyerek genel yayın yönetmenliği yapılamaz. Çalışanların ailelerinin dertleri bile senin dertlerin oluyor. Sonra bir sürü iş var, onlara da eğilmek gerek. Haberi kaç sütunda verelim? Promosyon olarak ne verelim? Bunlar, benim bundan sonraki yaşamımda oturup da uğraşmak istemediğim şeyler. Çünkü okumak istediğim kitaplar, görmek istediğim filmler, tiyatrolar, gitmek istediğim yerler, sohbetine doyamadığım dostlar ve yaşayacağım sevgim var. Bu sözleri söyleyen kişiyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez? 
A
Kendi işiyle ilgili birtakım kararlar alması gerektiğini düşünmektedir.
B
Ömrünün kalan bölümünde dilediği şeyleri yapmak istemektedir.
C
Ağır yaşam koşulları nedeniyle çok yorulduğundan yakınmaktadır.
D
İş yaşamının özel yaşamı engellediğinden söz etmektedir.
E
Birlikte çalıştığı kişilerin sorunlarıyla ilgilenmek zorunda olduğunun farkındadır.
12 numaralı soru için açıklama 
"Ağır yaşam koşulları nedeniyle çok yorulduğundan yakınmaktadır." söylenemez.
Soru 13
Ben öykü ve romanlarımda sözcüklerden oluşan bir dünya kurarım. Yazdıklarım yazınsal bir tat taşır. Ne var ki bunlardan kimileri sinema ya da televizyon dizisi için senaryolaştırılıyor. İşte o zaman onlar benim yapıtım olmaktan çıkıyor. Çünkü bu tür metinlerde görüntüden oluşan bir dünya kurmak gerekiyor. Bu sözler aşağıdaki soruların hangisine cevap olarak söylenmiş olabilir? 
A
Günümüzde sinemanın edebiyata göre daha çok ilgi görmesi konusunda ne düşünüyorsunuz?
B
Sinemanın, kimi düşünceleri insanlara aktarması edebiyat yapıtına göre daha kolay mıdır?
C
Öykü ve romanlarınızdan esinlenerek yapılan filmler yeterli ilgiyi görüyor mu?
D
Televizyon ve sinemaya uyarlanan yapıtlarınız hakkında ne düşünüyorsunuz?
E
Yazarlığınızın yanı sıra yönetmenlik de yapıyorsunuz, hangisini daha çok benimsiyorsunuz?
13 numaralı soru için açıklama 
"Televizyon ve sinemaya uyarlanan yapıtlarınız hakkında ne düşünüyorsunuz?" sorusuna cevap olarak söylenmiş olabilir.
Soru 14
Edebiyatımızın daha da gelişmesi için sanat­çılar, işçinin, köylünün yaşamına daha çok katılmalı; oradan edinecekleri zengin izle­nimlerle yeni yapıtlar oluşturmalı. Köy yaşa­mının verilmesinde son yıllarda bir ölçüde başarılı olunmuş; ancak işçi yaşamı henüz yeteri kadar ele alınmamıştır. Genç sanatçı­ların buna yönelmeleri çok yerinde olacaktır. Ancak, bu sorunlara eğilecek sanatçıların estetik titizliklerini artırmaları gerekiyor. Bu noktada açık verenler, ne topluma ne de edebiyata yararlı olabilirler. Bu parçanın bütününde aşağıdakilerden hangisi vurgulanmaktadır? 
A
Genç sanatçıların toplumsal sorunlara duyarsız kaldıkları
B
Estetik kaygıdan yoksun eserlerin, kalıcı olamayacağı
C
Emeği anlatma amacı taşımayan eserle­rin edebi değerinin olmadığı
D
Sanat değeri tartışılan eserlerin, toplu­ma yarar sağlamayacağı
E
Edebiyatın, toplumsal sorunları günde­me tutmada önemli bir işlevi olduğu
14 numaralı soru için açıklama 
"Sanat değeri tartışılan eserlerin, toplu­ma yarar sağlamayacağı" vurgulanmaktadır.
Soru 15
(I) F. Kafka’nın, çok ilgi çekeceği sanılan yeni bulunmuş mektupları, İsveç’te kitap olarak yayımlandı. (II) Bu yayınevi geçen yıl çeşitli yazarların yapıtlarından oluşan bir kitap dizisi yayımlamıştı. (III) Mektuplar, Kafkayı sevenleri de edebiyat tarihçilerini de yakından ilgilendiriyor. (IV) Bunlarda Kafka üzerinde yapılmış kimi eski araştırmaları aydınlatan bilgiler yer alıyor. (V) Ayrıca, yazarın yaşamının son aylarıyla ilgili önemli noktalar ortaya konuyor.Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır?
A
I
B
II
C
III
D
IV
E
V
15 numaralı soru için açıklama 
I ve III. cümlede hem anlamsal bağlantı hem de özne bağlantısı var. “Mektuplar” öznesi birinci Özne cümlenin öznesiyle bağlantı kurulmuş. “Kafka‘nın. çok ilgi çekeceği sanılan mektupları” IV. cümle ile Özne III. cümle arasındaki bağlantı “bunlarda” işaret zamiriyle sağlanmış. Yine “bunlarla” işaret zamiri ile V. cümlede anlamsal ilişki oluşturulmuş. Bu parçada II. cümle hiçbir cümleyle anlamsal veya biçimsel bir bağlantı oluşturmamış. Cevap (B) seçeneğidir.
Soru 16
I) Garip hareketi üç şairin adıyla anılır: Orhan Veli Kanık, Oktay Rıfat, Melih Cevdet Anday. (II) Bu üç şair, başlangıçta konuşma dilinin yalınlığı içinde yaşama sevincini, günlük hayatı, küçük adamın dertlerini konu edinir. (III) Garip Hareketini kısa sürede yaygınlaştınr. (IV) Melih Cevdet ve Oktay Rıfat yeni denemelerle kendilerine özgü bir şiire yönelirler. (V) Orhan Veli de ikinci kitabı “Vazgeçemediğim”den başlayarak şiirini değiştirir.Yukarıdaki parçada, numaralanmış cümlelerin hangisinden sonra “Ancak zamanla bu üç şairin şiir anlayışlarında bir değişme olur.” cümlesi getirilirse parçanın anlam bütünlüğü bozulmaz?
A
I
B
II
C
III
D
IV
E
V
16 numaralı soru için açıklama 
Bu tür sorularda anlamsal ilişki aranır. Tırnak içine alınan cümle IV ve V. cümleyle anlam ilgisi kuruyor. III. cümleden sonra bu cümlenin getirilmesi durumunda anlam bütünlüğü bozulmaz. Cevap (C) seçeneğidir.
Soru 17
(I) Karşısında, biri kız, ikisi erkek üç çocuk ısınmaya çalışıyordu. (II) Burası, suların azgın zamanında oyduğu bir kovuktu. (III) Şimdi sular çekildiğinden rahatça kullanılabilecek bir barınak olmuştu. (IV) Ateş kovuğun önünde yanıyordu. (V) Nehrin kumlu sahilinden, ateşin yandığı yere doğru ilerledim.Yukarıda numaralanmış cümlelerden hangileri yer değiştirirse parça anlamlı bir bütün olur?
A
I. ve III.
B
l. ve V.
C
II. ve IV.
D
III. ve V.
E
IV. ve V.
17 numaralı soru için açıklama 
Bu tip sorularda akışa bakılır ve parçanın giriş cümlesi tespit edilir. Diğer cümleler bu cümleye göre sıralanır çözüme ulaşılır. Bu parçada V. cümle paragrafın giriş cümlesidir, paragrafın başında olmalıdır. I. cümledeki “karşısında” sözcüğü ile “Ateşin karşısından söz edildiğinden I. cümle IV. cümleden sonra gelmelidir. Cevap (B) seçeneğidir.
Soru 18
Gerektiği yerde gerektiği kadar sözcük… Metinde anlam, tanımlamalarla, çağrıştırmalarla, örneklemelerle değil, tek başına kullanılan sözcüklerle ortaya konuyor. Her tutum, her davranış, her olgu, her nesne ayrıntılara inilmeden onu en iyi anlatan sözcükle veriliyor.Bu parçanın başına düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir?
A
Yazılarının sözcük örgüsü, büyük bir değişkenlik gösteriyor.
B
Değişik anlatım biçimlerini kullanmaktan kaçınıyor.
C
Yazılarında en az sözcükle en çok şeyi anlatma ilkesine bağlı kalıyor.
D
Sözcükleri, temel anlamları kadar yan anlamlarıyla da kullanmaya çalışıyor.
E
Söylediklerinin kolay anlaşılır olmasını istemiyor.
18 numaralı soru için açıklama 
Paragrafın tamamında özlülükten söz edildiği için bu parçanın başına da bu anlam özelliğinden söz eden bir cümlenin getirilmesi gerekir. “C” seçeneğinde “az sözle çok şey anlatma, özlülükle ilgilidir.” Cevap (C) seçeneğidir.
Soru 19
İnsanların beğenileri birbirine uymaz, belki o kırmızıdan hoşlanıyor, siz yeşili seviyorsunuzdur. Belki o, VVagner’in müziğini beğeniyor, siz, Mozart’ı yeğliyorsunuzdur. _______ Gördüklerinden ve dinlediklerinden aldığı tat sizinkine uymuyor diye karşınızdakini zevksizlikle, kabalıkla suçlamaya hakkınız yoktur.Bu parçada boş bırakılan yere, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir?
A
Kimi zaman beğenilerinizin bağdaştığı da olur.
B
Öteki sanat dallarında da böyledir bu.
C
Öyleyse nelerden hoşlandığınızı bilmeniz gerekir.
D
Çünkü, insanların beğenileriyle davranışları arasında ilişki vardır.
E
Değerlendirmeleri belirli ölçütlere göre yapmak gerekir.
19 numaralı soru için açıklama 
Bu tip sorularda boşluğun iki ucundaki cümleyle hem anlamsal hem de biçimsel bağ aranır. Ayrıca parçanın bütünü de önemlidir. Bu parçada genel olarak insanların beğenilerinin birbiriyle uyuşmayacağından söz ediliyor. Üçüncü cümlede beğeni bağlamında görülen bağlılık sanat dallarından müzikle örneklendirilmektedir. “B” seçeneğinde bu durumun sadece müzikle sınırlı olmadığı diğer sanat dallarında da aynı durumun söz konusu olduğu dile getirilmektedir. Cevap (B) seçeneğidir.
Soru 20
(I) Sekiz küçük roman yayımladım. (II) Ama bunlardan biri dışında öbürleri beni hiç doyurmadı. (III) Yeniden inceleyince neden doyurmadıklarını anladım. (IV) Bunun üzerine şu kanıya vardım: Sağlam bir kültürel temele oturmayınca iyi sanat yapılamaz. (V) Özellikle roman ve hikâye sağlam bir kültür ister.Yukarıdaki parçada, numaralanmış cümlelerin hangisinden sonra “Bilgi yönünden eksiklerim vardı.” cümlesi getirilirse parçanın anlam bütünlüğü bozulmaz?
A
I
B
II
C
III
D
IV
E
V
20 numaralı soru için açıklama 
“Bilgi yönünden eksiklerim vardı.” cümlesi III. cümlenin gerekçesi olduğundan bize verilen cümleyi III. cümleden sonra getirirsek anlam bütünlüğü bozulmaz. Cevap (C) seçeneğidir.
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
20 tamamladınız.

KPSS ÇIKMIŞ SORULAR

KPSS ATAMA PUANLARI

Bunları da incele!

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

error: Content is protected!